نوشته شده توسط : لیلی رستگار

 در عصر دیجیتال امروز، جابه‌جایی و ذخیره‌سازی اطلاعات به یکی از نیازهای اساسی کاربران تبدیل شده است. در این میان، فلش مموری‌ها به عنوان یکی از کارآمدترین و پرطرفدارترین ابزارهای ذخیره‌سازی شناخته می‌شوند. این دستگاه‌های کوچک و قابل حمل، با ظرفیت‌های متنوع و سرعت‌های بالا، توانسته‌اند انقلابی در نحوه مدیریت داده‌ها ایجاد کنند.

فلش مموری‌ها نه تنها به راحتی در جیب یا کیف جا می‌شوند، بلکه قابلیت انتقال سریع اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف را نیز فراهم می‌کنند. از ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدیوها گرفته تا انتقال فایل‌های کاری و نرم‌افزارها، این ابزارها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تری از فلش مموری و کاربردهای گسترده آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا دنیای شگفت‌انگیز این تکنولوژی را کشف کنیم و ببینیم چگونه فلش مموری‌ها می‌توانند به بهبود کارایی و سهولت در مدیریت اطلاعات کمک کنند..

فلش مموری چیست؟

فلش مموری شامل یک برد مدار چاپی کوچک است که عناصر مدار و یک کانکتور USB را حمل می ‌کند که به‌ صورت الکتریکی عایق شده و در داخل یک کیس پلاستیکی، فلزی یا لاستیکی محافظت می‌ شود. این دستگاه می ‌تواند در یک جیب یا روی یک زنجیره کلید قابلیت حمل داشته باشد.

برخی از آن‌ ها مجهز به یک LED نشانگر ورودی/خروجی هستند که در هنگام دسترسی روشن یا چشمک می ‌زند. کانکتور USB ممکن است با یک درپوش قابل جابجایی یا با جمع شدن در بدنه درایو محافظت شود. اگرچه در صورت محافظت نشدن احتمال آسیب دیدن آن وجود ندارد. بیشتر درایوهای فلش از یک اتصال USB استاندارد نوع A استفاده می‌ کنند که امکان اتصال با پورت رایانه شخصی را فراهم می ‌کند.

اما درایوهایی برای رابط‌ های دیگر نیز وجود دارند که می ‌توانیم به پورت‌ های micro-USB و USB-C اشاره کنیم. درایوهای فلش USB از طریق اتصال USB می ‌توانند انرژی خودشان را از کامپیوتر بگیرند. درایوهای فلش اغلب با سرعت انتقال داده اندازه گیری می‌ شوند. نرخ های انتقال ممکن است بر حسب مگابایت در ثانیه (MB/s)، مگابیت در ثانیه (Mbit/s) یا در ضرب کننده‌ های درایو نوری مانند “180X” یعنی 180 ضربدر 150 KiB/s داده شود. نرخ انتقال فایل در بین دستگاه ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

بررسی انواع فلش مموری

فلش مموری‌ها انواع مختلفی دارند و آن‌ها را می‌توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی و مقایسه قرار دارد. در کل شما هنگام خرید فلش مموری باید به ویژگی هایی همچون ظرفیت حافظه، رابط سخت افزاری، سرعت خواندن/نوشتن و حتی ظاهر آن توجه کنید و بنا به نیازتان اقدام به خرید نمایید.

ظرفیت فلش مموری

در حال حاضر فلش مموری از 4 گیگ موجوده تا 2 ترابایت ! باورتون میشه ؟ فلش مموری زدن 2 ترابایت ! ظرفیت فلش ها اینجوریه : 4 گیگ ، 8 گیگ ، 16 گیگ ، 32 گیگ ، 64 گیگ ، 128 گیگ ، فلش مموری 256 گیگ ، 512 گیگ ، 1024 گیگ و 2048 گیگ که همون دو ترابایت میشه . در واقع این اعداد ، همون عدد 2 به توان های مختلفه . 2 به توان 2 میشه 4 ، 2 به توان 3 میشه 8 ، 2 به توان 4 میشه 16 و همینجوری میره جلو .

رابط سخت افزاری فلش مموری

فلش مموری‌ها از نظر رابط سخت افزاری در چند دسته بندی قرار می گیرند. فلش مموری USB 2.0 یا USB 3.0 و در نمونه های جدیدتر، USB 3.1 و یا USB Type C هم روانه بازار می‌شوند. فلش‌های USB 3.0 روی پورت USB 2.0 نیز کار می کنند، اما با سرعتی برابر با USB 2.0 در اختیار شما خواهند بود.

USB از نوع Type-C به‌خاطر متفاوت بودن کانکتور، فقط با پورت‌های مخصوص خود سازگاری دارند و قابل استفاده با سایر پورت‌ها نیستند. هر یک از این USB ها به‌طور پیش فرض سرعت انتقال مخصوصی دارند.

سرعت خواندن و نوشتن

شاید مبهم ترین نکته در مورد خرید یه فلش مموری این باشه که سرعت خواندن و نوشتن در فلش مموری چیه و دونستنش به چه دردی میخوره . خب سوال کوتاه اینه که کلا سرعت هر چیزی تو دنیای تکنولوژی بالا باشه قطعا بهتره . پس هر فلش مموری ای که سرعت خوندن و نوشتنش بالاتر باشه قطعا جدیدتر و سریع تره ! اما سرعت خوندن و نوشتن دقیقا یعنی چی ؟

وقتی از یه فلش مموری یه فایل رو روی کامپیوتر میریزید در واقع دارید عمل Read رو انجام میدین . یعنی دارید اطلاعات داخل فلش رو میخونید . وقتی دارید از کامپیوتر یه فایل رو روی فلش کپی میکنید ، در واقع دارید روی فلش مموری مینویسید که میگن عمل Write . حالا مثال عددی میزنم که بهتر متوجه بشید . فرض کنید سرعت نوشتن یه فلش ، 100 مگابیت در ثانیه هستش یعنی در یک ثانیه میتونید 100 مگابیت اطلاعات رو از کامپیوتر ، روی فلش بریزید . حالا فرض کنید میخوایم ببینیم یه آهنگ 4 مگابایتی رو تو چه زمانی میشه توی این فلش ریخت .

قبل از هر کاری باید بایت رو بیت تبدیل کنیم . واسه اینکار بایت رو باید ضرب در 8 بکنیم چون هر 8 بیت میشه یه بایت . پس 4 مگابایت میشه 32 مگابیت . خب سرعت اون فلش 100 مگابیت در ثانیه بود پس 32 مگابیت رو قطعا در کمتر از یک ثانیه میتونه جابجا کنه . 32 تقسیم بر 100 میشه یک سوم ، پس تو یک سوم ثانیه اون 32 مگابیت جابجا میشه . این اعداد و ارقام تو عمل اینجوری نیستن من فقط مثال زدم که بدونید این عددها واسه چی هستن و چجوری محاسبه میشن .

سرعت فلش مموری بیشتر برای اون افرادی مناسبه که میخوان به طور مستقیم از روی خود فلش مموری فایل باز کنن یا برنامه باز کنن . مثلا لپ تاپ شون حافظه کافی نداره و مجبورن که از روی فلش فایل ها رو باز کنن . وگرنه تو حالت عادی شما نیاز به سریع ترین فلش مموری بازار ندارید ضمن اینکه سریع ترین فلش مموری ، تقریبا گرون ترین فلش هم هست !

یه نکته مهم دیگه هم بگم ، اون سرعتی که روی پکیج فلش مینویسن ، سرعت ایده ال و یه جورایی تبلیغاتی هستش و با سرعت واقعی فلش فرق داره . سرعت واقعی فلش به عواملی مثل رابط سخت افزاری ، سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ یا گوشی و حجم فایل بستگی داره . پس سرعت روی بسته بندی رو خیلی جدی نگیرید و قبلش سرعت واقعی فلش مموری رو در وب سایت ها چک کنید .

قیمت فلش مموری

قیمت فلش مموری ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اصلی ترین عامل تعیین قیمت فلش مموری ظرفیت حافظه آن است که قطعا هرچه ظرفیت آن بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. دومین عامل نوع رابط سخت افزاری است. اکنون در بازار فلش مموری های با نوع رابط Type C قیمتی بالاتر از سایر فلش مموری ها دارند و قیمت فلش های با نوع رابط USB 2.0 از همه پایین تر است. و سومین عامل نیز برند تولید کننده فلش مموری است.

جمع‌ بندی

در این مقاله، به بررسی مفهوم فلش مموری و کاربردهای متنوع آن پرداختیم و دریافتیم که این دستگاه‌ های کوچک چگونه توانسته ‌اند به ابزاری حیاتی در زندگی روزمره ما تبدیل شوند. از ذخیره‌ سازی و انتقال اطلاعات گرفته تا استفاده در دستگاه ‌های مختلف، فلش مموری ‌ها امکانات بی ‌نهایتی را در اختیار کاربران قرار می‌ دهند. همچنین، با توجه به پیشرفت ‌های تکنولوژیکی، این ابزارها به سرعت در حال تغییر و بهبود هستند و نیازهای متنوع کاربران را پاسخگو می ‌باشند. در نهایت، درک بهتر از فلش مموری و کاربردهای آن، به ما این امکان را می‌ دهد که از این فناوری به بهترین نحو بهره ‌برداری کنیم و در دنیای دیجیتال امروز، با اطمینان بیشتری به مدیریت اطلاعات خود بپردازیم.

 



:: برچسب‌ها: فلش مموری چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلی رستگار

 در دنیای پرسرعت امروز، هندزفری ‌ها به یکی از ابزارهای ضروری برای ارتباط و لذت بردن از موسیقی تبدیل شده ‌اند. اما آیا همیشه لازم است برای خرید یک هندزفری باکیفیت، هزینه ‌های گزافی پرداخت؟ پاسخ منفی است! اگر به دنبال بهترین هندزفری‌ های سیمی ارزان و مقرون به صرفه هستید، این مقاله برای شماست. در اینجا به بررسی گزینه‌ های مناسب و باکیفیت خواهیم پرداخت که نه تنها تجربه ‌ای عالی از گوش دادن به موسیقی و مکالمه را ارائه می ‌دهند، بلکه به جیب شما نیز فشار نمی ‌آورند. از طراحی‌ های جذاب و راحتی استفاده گرفته تا کیفیت صدا و دوام، به همه جوانب این هندزفری ‌ها خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب ‌ها را برای خود پیدا کنید!

معرفی بهترین هندزفری های سیمی ارزان قیمت

در گذشته در جعبه هر گوشی یک عدد هندزفری وجود داشت و افراد خیلی به دنبال تهیه هندزفری جداگانه نبودند اما اکنون تقریبا اکثر شرکت ها هندزفری های سیمی را از جعبه گوشی ها حذف کرده و کاربران مجبورند به صورت جداگانه آنها را تهیه کنند. هندزفری های سیمی جزء یکی از پرفروش ترین و متنوع ترین لوازم جانبی موبایل هستند و خوشبختانه با هر قیمتی می توانید یکی از این محصولات را تهیه کنید. قبل از اینکه به سراغ معرفی هندزفری ها برویم ابتدا بهتر است که به چند نکته عمومی در هنگام خرید هندزفری سیمی دقت کنید. این موارد عبارتند از:

جنس سیم هندزفری و محکم بودن آن

راحتی قرارگیری گوشی ها در داخل گوش

طول سیم هندزفری و کوتاه بودن آن

داشتن دکمه های تنظیم صدا و مدیریت موسیقی

با رعایت نکات بالا در هنگام خرید می توانید یک هندزفری سیمی خوب و با دوام را برای خودتان تهیه نمایید. حال وقت آن است که به معرفی 6 مدل از بهترین هندزفری های سیمی ارزان قیمت به تفکیک قیمت بپردازیم.

بهترین هندزفری سیمی ارزان تا 30 هزار تومان: CAZA E1 Pro

هندزفری کی زا مدل E1 Pro محصولی ارزان قیمت است که نسبت به قیمت خود امکانات قابل قبولی دارد. طول کابل این هندزفری 120 سانتی متر با روکش پلاستیکی است و طراحی گوشی ها به صورت دایره ای با سایز کوچک است که به شکلی زیبا طراحی شده است. رابط جک 3.5 میلیمتری صدا پورت ارتباطی این هندزفری با موبایل و سایر دستگاه های پخش صدا است و دکمه ای برای پاسخگویی به تماس و مدیریت موسیقی نیز وجود دارد.

بهترین هندزفری سیمی ارزان تا 75 هزار تومان: هندزفری CAZA E6 Type-C

بار دیگر در این لیست نوبت به هندزفری کی زا می رسد که حضور پررنگی در هندزفری های سیمی اقتصادی و ارزان قیمت دارد. هندزفری CAZA مدل E6 شباهت زیادی به EarPod های اپل دارد و از طراحی مشابهی برای این هندزفری استفاده شده است. کابل پلاستیکی با طول استاندارد و پورت USB-C وظیفه اتصال با تلفن همراه و انتقال صدا را بر عهده دارد. همچنین روی قسمتی از سیم کلید های کنترلی و میکروفون قرار گرفته اند و برای پخش یا قطع موسیقی و پاسخ دادن به تماس های تلفنی کاربرد دارند.

بهترین هندزفری سیمی ارزان تا 125 هزار تومان: Yesido YH-29

هندزفری YH-29 محصولی از شرکت یسیدو است که ظاهری مدرن و متفاوت دارد. طراحی گوشی های این هندزفری مانند سایر محصولات این لیست از نوع In-Ear بوده و درایور اسپیکر آن امپدانسی 16 اهمی و حساسیت 103 دسیبلی دارد که نوید کیفیت و بلندی صدای مطلوبی را می دهد. طبق اعلام شرکت یسیدو میکروفون موجود در مدل YH-29 از نوع HD است که می تواند مکالمه شفاف و با انتقال صدای واضحی را برای شما فراهم کند و از ایجاد نویز های فراوان هنگام مکالمه جلوگیری کند.

بهترین هندزفری سیمی ارزان تا 150 هزار تومان: Awei ES-20TY

هندزفری باسیم اوی مدل ES-20TY محصولی با کیفیت و خوش ساخت از است که چه از نظر متریال ساخت و چه از نظر عملکرد می توانید از آن انتظار عملکردی خوب را داشته باشید. نوع کابل این هندزفری به صورت فلت یا تخت طراحی شده و از گره خوردن سیم تا حد زیادی جلوگیری می کند، روی سیم هندزفری پنل کنترل صدا تقریبا کاملی با سه دکمه وجود دارد که تنظیم صدا و موسیقی را به آسانی می توانید از طریق آنها انجام دهید.

علاوه بر اینها، وجود میکروفون HD می تواند کمک زیادی به داشتن یک مکالمه شفاف در حین رانندگی یا پیاده روی داشته باشد. در ضمن نوع کانکتور اتصال نیز جک 3.5 میلی متری است و برای اتصال راحت تر کانکتور به صورت شکل L طراحی شده است که به آسانی با کشیده شدن سیم هندزفری از درگاه موبایل یا MP3 پلیر در نیاید.

جمع بندی

انتخاب یک هندزفری سیمی ارزان و باکیفیت می ‌تواند تجربه‌ ای لذت ‌بخش از گوش دادن به موسیقی و برقراری ارتباطات را برای شما به ارمغان بیاورد. ما در این مقاله به بررسی بهترین گزینه‌ های موجود پرداختیم که نه تنها از نظر کیفیت صدا و راحتی استفاده قابل قبول هستند، بلکه قیمت مناسبی نیز دارند. با توجه به نیازهای شخصی خود و ویژگی ‌هایی که برایتان اهمیت دارد، می‌ توانید از میان این گزینه ‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید. به یاد داشته باشید که یک هندزفری خوب می ‌تواند به شما کمک کند تا از لحظات خود بیشتر لذت ببرید و ارتباطات مؤثرتری داشته باشید. پس با انتخاب هوشمندانه، به دنیای موسیقی و مکالمات خود رنگ و بویی تازه ببخشید!

 

 


:: برچسب‌ها: هندزفری سیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مهر 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلی رستگار

 در دنیای امروز، با افزایش نیاز به اتصال اینترنتی سریع و پایدار، انتخاب مودم مناسب به یکی از دغدغه ‌های اصلی کاربران تبدیل شده است. دو نوع اصلی مودم در بازار وجود دارد: مودم ‌های تک بانده و مودم‌ های دو بانده. اما این دو چه تفاوت ‌هایی دارند و کدام یک برای شما مناسب ‌تر است؟

مودم‌ های دو بانده به دلیل قابلیت کار در دو فرکانس مختلف (2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز) می ‌توانند تجربه ‌ای بهتر از اتصال اینترنت را فراهم کنند. این مقاله به بررسی ویژگی ‌ها، مزایا و معایب مودم دو بانده و تک بانده می ‌پردازد و به شما کمک می‌ کند تا با آگاهی کامل، بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

مودم دوبانده چیست و چه تفاوتی با مودم تک بانده دارد؟

در ابتدا بیاید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا مودم دوبانده چیست؟  تمامی مودم روتر های بازار که مجهز به شبکه وای فای هستند، از فرکانس های رادیویی برای انتقال داده و اتصال دستگاه ها به اینترنت استفاده می کنند. تقریبا همه مودم روتر ها از دو باند فرکانسی 2.4 و 5.0 گیگاهرتزی استفاده می کنند که باند 2.4 گیگاهرتزی پرکاربرد تر از باند دیگر است و اکثر دستگاه های دیجیتالی که مجهز به شبکه بی سیم هستند از این باند استفاده می کنند.

از طرف دیگر باند فرکانسی 5 گیگاهرتزی فناوری جدیدتری به شمار می رود که می تواند اطلاعات را سریعتر از فرکانس 2.4GHz جابجا کند اما مشکلی که وجود دارد این است که قدرت کمی در عبور از اشیا  دارد و به همین دلیل محدوده پوشش کمتری در محیط های سربسته مانند خانه دارد.

تا قبل از ورود فرکانس بی سیم 5 گیگاهرتز، همه مودم ها از فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کردند که اصطلاحا به آنها مودم تک بانده می گویند. در چند سال اخیر با ورود فرکانس 5GHz مودم هایی تولید شدند که توانایی ارسال و دریافت اطلاعات روی هر دو فرکانس را دارند و به آنها مودم دوبانده (Dual Band Modem) می گویند. پس از این مقدمه و آشنایی اولیه با مودم دو بانده حال بیاید کمی دقیق تر به تفاوت مودم روتر دو بانده با تک بانده نگاه کنیم.

تفاوت مودم دو بانده و مودم تک بانده

تا اینجای کار با مودم دو بانده آشنا شدیم و متوجه شدیم که یک مودم روتر تک بانده تنها از یک باند فرکانسی و مدل های دو بانده یا Dual Band از هر دو باند فرکانسی مختلف استفاده می کنند. اگر سری به قیمت مودم ها در فروشگاه ها بزنید، متوجه خواهد شد که مودم های دوبانده قیمت بیشتری از مدل های تک بانده دارند. آیا این فناوری آنقدر ارزش دارد که هزینه بیشتری کنید؟ برای پاسخ به این سوال قصد داریم که این دو مدل مودم ها را در زمینه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

سرعت شبکه

مودم های تک بانده از نظر سرعت روتر نسبت به مدل رقیب خود سرعت پایین تری دارند و همچنین ممکن است شاهد ناپایداری در اتصال و قطع شدن اتصال در پاره ای از اوقات باشید. اما روتر های دو بانده که هم از باند فرکانسی 2.4 و هم 5 گیگاهرتزی استفاده می کنند، سرعت بیشتری در انتقال اطلاعات دارند و نیز می توانند در زمینه پایداری اتصال نیز بهتر عمل کنند و اختلال در اتصال کمتر در این مودم ها پیش می آید.

عملکرد

از نظر عملکردی و قدرت سیگنال این مودم های دوبانده هستند که با استفاده از دو فرکانس به صورت همزمان می توانند اتصالی پایدار و قوی را ایجاد کنند و می توانند در صورت نیاز بین دو فرکانس مختلف سوییچ کنند تا اتصال قوی تر با دستگاه های سازگار برقرار شود. همچنین این ویژگی به مودم های دوبانده امکان پوشش محدوده بیشتری را نسبت به مودم های تک بانده می دهد. بنابراین مودم های تک بانده بیشتر برای استفاده های عادی از اینترنت مانند وب گردی، چک کردن ایمیل ها مناسب و تماشای ویدئو با کیفیت استاندارد مناسب هستند و برای تماشای محتوای آنلاین با کیفیت بالا و بازی های آنلاین و استریم، بهتر است که سراغ مودم روتر دوبانده بروید. بنابراین واضح است که از نظر عملکرد نیز مودم دوبانده بازده بهتری داشته و قیمت بالاتر خود را توجیه می کند.

مطابقت با سایر دستگاه ها

شاید مهم ترین موضوع در هنگام انتخاب یک مودم بحث سازگاری و پشتیبانی از دستگاه های مختلف باشد. امروزه اکثر دستگاه های جدید مانند تلفن های هوشمند، لپ تاپ، تبلت و … از باند فرکانسی 5 گیگاهرتزی پشتیبانی می کنند و در نتیجه می توانند با مودمی که اینترنت را روی این باند توزیع می کند ارتباط بهتر و سریع تری برقرار کنند. در حالتی که هیچ دستگاهی که از باند 5 گیگاهرتزی استفاده نکند، مودم تنها از باند 2.4 گیگاهرتزی استفاده خواهد کرد و از باند دیگر استفاده نخواهد شد.

آیا مودمی با پوشش باند های بیشتر هم وجود دارد؟

حال که مودم های دو بانده و تفاوت آن را با انواع مودهای تک بانده شناختیم بیاید به موضوع دیگری بپردازیم. آیا چیزی به اسم مودم سه بانده هم داریم؟ بله. برخی مودم ها به تازگی در بازار با عنوان مودم های سه بانده به فروش می رسند که نسل جدید مودم ها هستند. در این نوع مودم به جای استفاده از یک یا دو باند فرکانس، از یک باند 2.4 گیگاهرتز و 2 باند 5 گیگاهرتزی استفاده می شود  که قدرت سیگنال بیشتری داشته و می تواند محدوده بیشتری از مودم های دوبانده را پوشش دهد. البته این مودم ها قیمت بسیاری بالایی دارند و هنوز در بین کاربران شناخته شده نیستند.

جمع ‌بندی

انتخاب بین مودم دو بانده و تک بانده به نیازها و شرایط خاص شما بستگی دارد. مودم‌ های دو بانده با ارائه دو فرکانس متفاوت، امکان اتصال بهتری را فراهم می‌ کنند و می ‌توانند تداخلات را کاهش دهند، به‌ ویژه در محیط‌ های شلوغ و پرکاربرد. از سوی دیگر، مودم ‌های تک بانده ممکن است برای کاربرانی که به سرعت‌ های بالا و قابلیت ‌های پیشرفته نیاز ندارند، گزینه ‌ای مناسب و مقرون به صرفه باشند.

با آگاهی از ویژگی ‌ها و مزایای هر یک، می ‌توانید تصمیمی هوشمندانه بگیرید و از تجربه اینترنتی بهتری بهره‌ مند شوید. در نهایت، انتخاب صحیح مودم می ‌تواند به بهبود کیفیت اتصال و افزایش رضایت شما از خدمات اینترنتی کمک کند. پس با دقت انتخاب کنید و از دنیای دیجیتال لذت ببرید!

 

 



:: برچسب‌ها: مودم دوبانده ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1403 | نظرات ()